Pierwsze kroki w roli lidera
Czas trwania: 8 h (1 dzień szkoleniowy)
Opis szkolenia:
Zarządzanie zespołem to zadanie wymagające wielu kompetencji – zarówno na poziomie wiedzy jak i umiejętności praktycznych. Po objęciu roli menedżera okazuje się, że zarządzanie ludźmi jest bardzo złożonym procesem, który wymaga zupełnie nowych, często nieposiadanych do tej pory, kompetencji. Uczestnicy warsztatów dostaną wsparcie w objęciu swojej nowej roli – roli menedżera.
Do kluczowych obszarów rozwoju umiejętności menedżerskich należą:
- dopasowanie stylu zarządzania do poziomu zaawansowania pracownika
- dbanie o rozwój pracowników
- delegowanie zadań
- utrzymywanie motywacji podwładnych
- udzielanie informacji zwrotnych
Dla kogo:
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób, które stawiają pierwsze kroki w roli menedżera.
Korzyści z warsztatu:
- uczestnicy poznają podstawowe teorie przywództwa opisane w literaturze style zarządzania ludźmi w organizacjach
- uczestnicy zapoznają się z koncepcją przywództwa sytuacyjnego wg Blanchard’a
- Podczas szkolenia będą również zaprezentowane podstawowe umiejętności menedżerskie: metody delegowania zadań (m.in. wyznaczanie celów, zarządzanie przez zadania), teorie motywacji ludzi oraz wiedza z zakresu dbania o rozwój pracowników i udzielania im informacji zwrotnych.
[row cols_nr=”2″ bg_color=”ffffff” full_width=”on”]
[col size=”6″]
Czas, miejsce i cena szkolenia:
25.04.2014, Warszawa, godziny 9:00 – 17:00
18.06.2014, Warszawa, godziny 9:00 – 17:00
550zł netto + 23% VAT
Przy zgłoszeniu 2 i więcej osób z tej samej firmy gwarantujemy zniżkę 5%.
[/col]
[col size=”6″]
[button link=”https://4skills.pl/zapisz-sie-na-szkolenie/” size=”large”]Zapisz się na szkolenie[/button]
[/col]
[/row]
Program warsztatu:
1. Pierwsze kroki menedżera
- Kolega, szef, lider, kierownik czy przywódca?
- Dawne i współczesne teorie zarządzania w organizacjach
2. Style zarządzania – jak się odnaleźć w nowej roli
- Rodzaje stylów zarządzania
- autokratyczny
- liberalny
- demokratyczny
- klubowy
- Diagnoza stylu zarządzania uczestników na dzień dzisiejszy
- Konsekwencje, zalety i zagrożenia związane z każdym stylem
- Poszukiwanie najlepszego rozwiązania
3. Koncepcja przywództwa sytuacyjnego wg Blanchard’a
- Dlaczego jeden styl zarządzania nie sprawdza się dla wszystkich członków zespołu?
- Przegląd 4 poziomów dojrzałości pracownika wg Blanchard’a
- R1 – entuzjastyczny debiutant
- R2 – rozczarowany adept
- R3 – kompetentny, lecz ostrożny praktyk
- R4 – samodzielny specjalista, ekspert
- Dostosowanie narzędzi zarządzania do poziomu dojrzałości pracownika
4. Dbanie o rozwój pracowników
- Różnice potrzeb rozwojowych pracownika w zależności od poziomu dojrzałości (R1, R2, R3, R4)
- Przegląd narzędzi menedżera (coaching, mentoring, instruktaż, trening, szkolenia)
5. Motywowanie pracowników
- Rola motywacji w zarządzaniu ludźmi
- Co motywuje ludzi do działania?
- Przegląd teorii motywacji
- Teoria Maslowa – hierarchia potrzeb
- Potrzeby psychologiczne ludzi
- Teoria X i Y McGregora
- Teoria motywacji Herzberga (motywatory a czynniki higieny)
- Rozpoznawanie pozafinansowych potrzeb pracowników
- Zapobieganie wyuczonej bezradności i wypaleniu zawodowemu
- Motywowanie na poziomie codziennych rozmów
6. Udzielanie informacji zwrotnych, jako podstawowe narzędzie menedżera
- Definicja informacji zwrotnych i ich zastosowanie
- Chwalenie, krytyka a informacja zwrotna
- Wzmacnianie zachowań pozytywnych
- Informacja zwrotna jako motywator
- Przegląd metod udzielania informacji zwrotnych
- Kanapka
- Zorro
- FOKO
- Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnych
- opór pracownika
- zaprzeczanie
- usprawiedliwianie się
- agresja
- kłamstwo
7. Podsumowanie szkolenia
- Przypomnienie głównych punktów
- Formuła ZZZ:
- Zabiorę – zabieram do swojego warsztatu techniki, które działają
- Zmienię – zmienię niektóre stare techniki, aby działały lepiej
- Zostawię – zostawiam stare działające techniki lub nienadające się do zmiany
Więcej informacji i zapisy:
[row cols_nr=”2″ bg_color=”ffffff” full_width=”on”]
[col size=”6″][team-member name=”Magdalena Ośka” title=”Business Development Manager”]
szkolenia@4skills.pl; kom. (+48) 883 153 338
[/team-member]
[/col]
[col size=”6″]
[button link=”https://4skills.pl/zapisz-sie-na-szkolenie/” size=”medium”]Zapisz się na szkolenie[/button]
[/col]
[/row]
Trener prowadzący: Marta Sykut – Trener biznesu, psycholog, certyfikowany Praktyk NLP, praktyk Hogan Assessment Systems. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w doskonaleniu kompetencji menedżerskich oraz międzykulturowych, treningach asertywności, zarządzaniu konfliktem, zarządzaniu sobą w stresie i w czasie. Prowadzi szkolenia w języku polskim i
angielskim. Ma za sobą 240 dni szkoleniowych dla takich firm jak: Solid Consulting, Cyfrowy Polsat, Synthos, ODIHR, Ms Service. Na stałe współpracuje ze szkołą językową Helen Doron w Warszawie oraz z New Academy. Obecnie jest Trenerem i Project Managerem w 4skills Centrum Rozwoju Biznesu. Jest odpowiedzialna za opiekę merytoryczną, szkolenia oraz za kontakt z kluczowymi klientami.