Generation whY™

Wyzwanie współczesnego managera – Pokolenie Y (Generation whY™)

Zróżnicowane wiekowo zespoły są ogromną szansą dla organizacji. Są najlepszą odpowiedzią na zmiany demograficzne oraz rynkowe.
Nie należy jednak zapominać, że stanowią wyzwanie dla kadry zarządzającej.

Współczesny menedżer powinien posiadać umiejętność dostosowywania swojego stylu zarządzania do potrzeb przedstawicieli różnych generacji. Konieczne jest także zrozumienie, że traktowanie niedyskryminujące nie wiąże się z identycznym traktowaniem wszystkich ­pracowników, lecz oznacza traktowanie „różne ale równe”.

Coraz powszechniejsze jest bowiem, że obok siebie pracują przedstawiciele różnych pokoleń. Literatura przedmiotu obfituje w różnorodne charakterystyki osób urodzonych w latach 1922–1990. Najczęściej mówi się o pokoleniu weteranów, wyżu demograficznego (tzw. baby boomers), pokoleniu X (pokolenie końca wieku) i pokoleniu Y (WHY, czyli z ang. pokolenie dlaczego), a w ostatnim czasie dołączyła do nich piąta generacja – pokolenie C (od angielskiego określenia: communication, change).

Nasze szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem i zarządzania pokoleniem Y (Generation whY™) to skuteczna forma przygotowania menedżerów oraz pracowników do efektywnej współpracy w zespołach wielopokoleniowych.

Jako szkolenie zamknięte i dedykowane z tej tematyki zrealizowaliśmy projekty dla m. in. takich firm jak:

  • Lufthansa Systems
  • Cyfrowy Polsat
  • SUPER-PHARM
  • EATON
  • KRD
  • Pratt & Whitney AeroPower Rzeszów

Szkolenie z tematu zarządzania pokoleniem Y zrealizowaliśmy z sukcesem dla firm członkowskich Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej na terenie Warszawy w formule otwartej.

CEL SZKOLENIA:

Przekazanie technik, wiadomości i umiejętności z zakresu komunikowania się międzypokoleniowego oraz zarządzania pokoleniem Y.

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

•rozróżnienie źródeł władzy  oraz konsekwencje z ich korzystania w pracy z Ygrekami
•przynależność pokoleniowa X i Y – główne różnice zachowań w pracy
•wskazanie różnic w postawach pracowników z pokoleń X i Y
•wskazanie motywatorów pokolenia Y
•wskazanie psychologicznych oczekiwań pokolenia Y
•best business practices
•wspólne wypracowanie metod pracy z Y
•przekazanie zasad komunikacji międzypokoleniowej
•wykorzystanie narzędzi  delegowania i egzekwowania pracy z Y podczas poligonu umiejętności.