Recepcja w salonie
Warsztat, którego celem wypracowanie najlepszych sposobów budowania dobrego doświadczenia klienta wchodzącego do salonu, który chce skorzystać usług dowolnego działu zakładu dealerskiego.
Jeśli w Twoim salonie jest recepcja, a jednocześnie zdarzają się sytuacje, w których klient musi czekać na obsługę, co budzi to jego niezadowolenie i frustrację, która może odbić się na ocenach jakości obsługi Twojej firmy, to ten warsztat pomoże pracownikom recepcji opanować umiejętności potrzebne do zbudowania u klientów pozytywnych emocji niezależnie od wielkości ruchu w salonie.

Recepcja, która robi dobre pierwsze wrażenie!
To praktyczny warsztat, który nauczy pracowników recepcji, jak budować pozytywne doświadczenie klienta od pierwszego kontaktu i skutecznie zarządzać jego oczekiwaniami.
- Profesjonalna obsługa klienta od pierwszej sekundy
- Radzenie sobie z ruchem w salonie
- Komunikacja, która buduje pozytywne emocje
- Symulacje rzczywistych sytuacji

- Zdobycie świadomości, co wpływa na satysfakcję Klienta i na co się przekłada
- Analiza etapów procesu obsługi Klienta i wymagań marki oraz Klientów na każdym z nich
- Zdobycie umiejętności budowania pozytywnego doświadczenia Klienta w trakcie obsługi
- Wypracowanie dobrych praktyk na każdym etapie procesu obsługi Klienta
- Praktyka wybranych sytuacji w procesie obsługi Klienta
Wartości i filozofia Marki a standard obsługi
- Standardy obsługi Klientów – formalne i nieformalne
- Wymagania Klientów, co do obsługi
- Zakres zadań na stanowisku recepcjonistki i kompetencji z nich wynikających
- Zmiany na rynku motoryzacji a strategia obsługi Klienta
Proaktywność a satysfakcja Klienta:
- Przywitanie Klientów w salonie - zaproponowanie czegoś do picia Klientowi oraz umilenie czasu „miłą pogawędką“
- Inicjatywa w podejmowaniu kontaktów z Klientami i kierowanie uwagi na realizację potrzeb klientów
- Kierowanie ruchem w salonie – stawianie priorytetów w obsłudze Klientów
- Ustawienie Klientów w oczekiwaniu – budowanie wrażenia, że salon Klienta oczekiwał lub cieszy się na jego przyjście
Rola recepcji w kreowaniu pozytywnego doświadczenia Klienta:
- Prowadzenia rozmów telefonicznych z Klientami (umawianie na wizyty)
- Prowadzenia rozmowy przy samochodzie, przy braku sprzedawcy
- Podejmowanie Klientów umówionych na przykład na jazdę próbną - personalizacja kontaktu
- Pomoc w innych działaniach np. celebracja podczas wydania
Praca zespołowa w salonie:
- Udrożnienie komunikacji z każdym z działów w kontekście przybywających Klientów i przychodzących telefonów
- Praca na kalendarzu lub komunikatorze, ułatwiająca przepływ informacji pomiędzy działami
- Pomoc handlowcom w rozwiązywaniu sytuacji trudnych np. opóźnienia
- Uświadomienie roli empatii wobec Klientów i kolegów z innych działów
- Wypracowanie efektywnych zachowań w kontakcie bezpośrednim z klientem
- Wypracowanie optymalnych zachowań ułatwiających kontakt telefoniczny z klientem
- Nauka pozytywnej komunikacji w sytuacjach trudnych
- Poznanie obszarów wpływy recepcji na klienta i pracowników firmy
- Zbudowanie postawy, która ma na celu znalezienie optymalnego rozwiązania dla wszystkich stron procesu (klient – pracownicy)

Potrzebujesz więcej informacji?
Telefon
Email