Train the trainers
Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób efektywnie przekazywać wiedzę, rozwijać umiejętności i kształtować postawę uczestników zajęć, to podczas tego szkolenia poszerzysz repertuar swoich działań oraz poprawisz ich jakość, co przełoży się na ich ocenę i skuteczność.

Jeden z najlepiej ocenianych naszych warsztatów.
Warsztat rozwojowy dla trenerów lub / i osób, które w ramach swoich obowiązków wykorzystają metody pracy szkoleniowca, chcących doskonalić swój warsztat pracy.
Dla zaawansowanych trenerów rekomendujemy wdrożenie umiejętności ze szkolenia poprzez indywidualne sesje, czyli „training on the job”.

- Jak badać potrzeby uczestników szkolenia?
- Co i w jaki sposób przygotować do szkolenia?
- Jak zbudować ciekawe szkolenie w odniesieniu do postawionych celów?
- Jak budować autorytet trenera?
- W jaki sposób radzić sobie ze stresem podczas szkolenia?
- W jaki sposób dbać o strukturę szkolenia i właściwy dobór metod?
- Co warto wiedzieć o uczeniu się ludzi dorosłych?
- Jak pracować na różnych etapach szkolenia?
- W jaki sposób podawać instrukcję do ćwiczeń?
- Jak udzielać informacji zwrotnej?
- Jak pracować z różnymi narzędziami uatrakcyjniającymi odbiór szkolenia?
- Jak przeprowadzić ewaluację szkolenia i ocenić jego efekty?
- Na ile można pomóc uczestnikom we wdrożeniu umiejętności?
Umiejętności osobiste i autorytet trenera.
- Autoprezentacji i pierwszego wrażenia w kontakcie z audytorium Dobór treści do audytorium
- Komunikacja niewerbalna w pracy szkoleniowej
- Przełamywanie wewnętrznych barier komunikacyjnych - techniki minimalizujące stres
Uczenie się ludzi dorosłych
- Etapy rozwojowe uczącego się człowieka
- Składowe kompetencji a program szkoleniowy
- Style uczenia się dorosłych
- Cykl Kolba w programie szkoleniowym
Analiza potrzeb rozwojowych uczestników szkolenia
- Cele biznesowe a cele szkoleniowe
- Przegląd narzędzi badania potrzeb
- Przełożenie potrzeb uczestników na dobór metod szkoleniowych
- Budowanie efektywnych materiałów szkoleniowych
Aktywizujące metody szkoleniowe
- Dobór metod w strukturze szkolenia
- Przegląd efektywnych metod
- Wykorzystanie technologii podczas szkoleń
Warsztat pracy trenera
- Trener jako osoba prezentująca
- Trener jako Moderator
- Informacje zwrotne w pracy trenera
- Techniki pracy trenerskiej z wykorzystaniem różnych narzędzi
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy trenera
Ewaluacja i wdrożenie
- Wykorzystanie ankiety oceny szkolenia
- Weryfikacja wiedzy i umiejętności
- Wykorzystanie trenera we wdrożeniu umiejętności w praktyce zawodowej uczestników
- Poznanie Metod diagnozy potrzeb uczestników
- Poznanie sposobów przygotowanie szkolenia pod kątem postawionych celów
- Poznanie aktywizujących metod rozwojowych i nauka i realizacji
- Poznanie specyfiki uczenia się dorosłych
- Nauka pracy z wykorzystaniem metod i narzędzi trenerskich
- Wzmocnienie umiejętności aktywizowania uczestników
- Wypracowanie sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- Poznanie metod oceny szkolenia i wdrożenie umiejętności
