Trudne sytuacje w serwisie
Warsztat, którego celem wypracowanie najlepszych sposobów obsługi klienta w kłopotliwych sytuacjach, w których trzeba rozwiązać problem i zarządzić emocjami klienta.
Jeśli w Twoim serwisie zdarzają się momenty napięcia w relacji z klientem, pojawiają się trudności zawinione lub niezależne od pracowników firmy, to ten warsztat pomoże Ci opanować umiejętności potrzebne do stawienia czoła takimi wyzwaniom.

Trudne sytuacje? Obsługuj je jak profesjonalista!
To praktyczny warsztat, który nauczy Cię jak skutecznie radzić sobie z trudnymi sytuacjami w serwisie, minimalizując napięcie i budując pozytywne doświadczenie klienta. Poznasz sprawdzone metody zarządzania emocjami klienta oraz rozwiązywania problemów w sposób profesjonalny i skuteczny.
- Jak reagować na trudne sytuacje w serwisie
- Zarządzanie emocjami klienta
- Skuteczna komunikacja w sytuacjach konfliktowych
- Praktyczne ćwiczenia i symulacje

- Dlaczego klienci nie rozumieją prostych rzeczy lub rzeczy na które nie mam wpływu?
- Jak zapobiegać sytuacjom trudnym?
- Jak radzić sobie z emocjami klientów w trudnych sytuacjach?
- Jak reagować, by dalej nie prowokować?
- Jak odmawiać klientowi?
- Jak działać w sytuacji reklamacji?
- Jak komunikować się w sytuacjach trudnych?
- Jak zarządzać własnymi emocjami w kontakcie z klientem?
Zarządzanie emocjami
- Przyczyny negatywnych emocji
- Reakcje pod wpływem emocji i ich skutki
- Sukces czy porażka – czy to zależy od Ciebie czy od klienta?
- Skutki porażki i nakręcanie spirali emocji
- Sposoby przerwania negatywnych emocji
Budowanie relacji z klientem
- Dobra relacja a poziom negatywnych emocji – zależności
- Techniki budowania relacji z klientem i ich zastosowanie w konkretnych sytuacjach
- Oczekiwania niezadowolonego klienta a pierwsza reakcja obsługi
- Wykorzystanie praktyczne poznanych technik
Negatywna sytuacja – pozytywna komunikacja
- Język pozytywów a język negatywów
- Wykorzystanie języka korzyści w podczas obsługi w trudnej sytuacji
- Techniki komunikacji asertywnej w relacji z klientem (odmowa, reakcja na krytykę lub agresję)
- Praktyczne wykorzystanie technik w konkretnych sytuacjach
- Techniki pracy osoby obsługującej a zarządzanie emocjami klienta
Skuteczne procedowanie procesu reklamacji
- Zapobieganie reklamacjom
- Heurystyki warte wykorzystania w procesie reklamacyjnym
- Proaktywna komunikacja podczas rozpatrywania reklamacji
EFEKT
- Uświadomienie możliwości zarządzania własnymi emocjami
- Poznanie technik budowania relacji w trudnej sytuacji
- Wypracowanie sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- Rozwój umiejętności pozytywnej komunikacji
- Nauka technik asertywnych w relacji z klientem
- Wypracowanie efektywnych sposobów zarządzania emocjami klienta
- Nauka skutecznego prowadzenia klienta w procesie reklamacyjnym

Potrzebujesz więcej informacji?
Telefon
Email