Pozytywna Dyscyplina dla rodziców
Pozytywna Dyscyplina to oparta na szacunku i empatii skuteczna metoda wychowawcza, wspierająca rozwój samodyscypliny, odpowiedzialności i samodzielności u dzieci w każdym wieku.
Chcesz zdobyć wiedzę, jak działać w konkretnych sytuacjach, aby uzyskać współpracę ze strony dzieci i zyskać poczucie kompetencji oraz spokój, że nie krzywdzisz dziecka działając dla swojego i jego dobra?

Najbardziej emocjonalny warsztat w naszej ofercie
Pozytywna Dyscyplina jest klasyczną metodą wychowawczą rozwijaną od 30 lat . Jej korzenie sięgają psychologii indywidualnej austriackiego psychoterapeuty Alfreda Adlera.
Pomaga rodzicom:
- zrozumieć swoje dzieci
- wspierać ich naturalny potencjał
- wychowywać je na mądrych, pewnych siebie
- skutecznie radzić sobie z codziennymi trudnościami


5 fundamentalnych zasad Pozytywnej Dyscypliny
1. Pomaga dzieciom poczuć łączność i przynależność, pomaga im poczuć, że są ważne w rodzinie i społeczności
2. Jest jednocześnie pełna szacunku i wymagająca: miękka i zdecydowana w tym samym czasie, czyli twarda dla problemu i miękka dla osoby
3. Jest skuteczna długofalowo: bierze pod uwagę to, co dziecko myśli, czuje, czego się uczy i jakie podejmuje decyzje o sobie samym i o swoim świecie i jak decyduje się postępować w przyszłości, aby przetrwać i odnosić sukcesy
4. Uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych: szacunku, dbania o innych, rozwiązywania problemów, współpracy oraz umiejętności wnoszenia wkładu i bycia pożytecznym w domu, przedszkolu, szkole i większej
społeczności
5. Zaprasza dzieci do odkrywania, jak bardzo są zdolne i kompetentne. Zachęca je do konstruktywnego używania swojej osobistej siły i autonomii.
- Chcesz być dobrym i skutecznym rodzicem?
- Brakuje ci cierpliwości?
- Czujesz, że przegrywasz w starciach ze swoim dzieckiem?
- Masz dosyć marudzenia, kłótni i poczucia, że tracisz kontrolę nad sytuacją?
- Chcesz pozbyć się poczucia winy, że nie jesteś wystarczająco dobrą mamą lub tatą?
- Chcesz zdobyć wiedzę, jak działać w konkretnych sytuacjach, aby uzyskać współpracę ze strony dzieci
i zyskać poczucie kompetencji oraz spokój, że nie krzywdzisz dziecka działając dla swojego i jego
dobra?
Moduł I
Pozytywne podejście.
Moduł II
Przekonanie za zachowaniem. Błędne cele.
Moduł III
Kara/nagroda. Logiczne konsekwencje. Koncentracja na rozwiązaniach.
Moduł IV
Pochwała vs zachęta.
Moduł V
Spotkania rodzinne.
Moduł VI
Jaką kartą grasz w stresie?
Moduł VII
Nawiąż relację zanim naprawisz sytuację.
Moduł VIII
Inne strategie Pozytywnej Dyscypliny.
- Wzajemny szacunek. Dorośli modelują szacunek do swoich potrzeb i wymagań sytuacji, będąc wymagającymi wobec dziecka, pozostając jednocześnie życzliwymi i pełnymi szacunku dla potrzeb dziecka
- Identyfikacja przekonań stojących za zachowaniami . Za każdym zachowaniem dziecka kryje się pewne przekonanie, często błędne. Skuteczna reakcja na nieodpowiednie zachowanie dziecka możliwa jest właśnie dzięki zrozumieniu, powodów, dla których dzieci robią to, co robią. Próba zmiany samego zachowania bez zmiany przekonań skazana jest na niepowodzenie
- Efektywna komunikacja i umiejętności rozwiązywania problemów.
- Dyscyplina , która uczy (i nie jest ani zbyt pobłażliwa, ani zbyt każąca
- Koncentracja na poszukiwaniu rozwiązań, a nie na karaniu
- Stosowanie zachęcania (zamiast pochwały). Zachęcanie zauważa wysiłek włożony w działanie i osiąganie postępów, a nie wyłącznie sukcesy. Zachęta buduje trwałe poczucie własnej wartości i sprawczości.
